לאחר 26 שנה • היום יבחר רב ראשי לעיר נתניה

    דוד לזר 1 Comment on לאחר 26 שנה • היום יבחר רב ראשי לעיר נתניה
    23:54
    05.05.24
    אבי יעקב No Comments on "ערים מועטות שניתן לצעוד בהן עם כיפה ללא אבטחה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר 26 שנה שאין רב ראשי אשכנזי לעיר נתניה, היום יתקיימו הבחירות לרבנות העיר. שבעה מועמדים הגישו את מועמדותם לתפקיד, שניים מביניהם נחשבים מובילים: הרב משה חיים לאו – אחיו של הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, ובנו של רבה של תל אביב הרב ישראל מאיר לאו, והרב קלמן בר.

    הגוף הבוחר מונה 32 חברים, מחציתם נציגי בתי הכנסת בעיר, ומחציתם מונו ע"י מועצת העיר לפי מפתח מפלגתי. הבחירות יתקיימו בשעות הצהרים, וכבר בשעות הערב ניתן יהיה להתעדכן בתוצאות.

    משה גלסנר מוסר כי "הרב קלמן בר נהנה מתמיכתה הרשמית של ראש העיר הגב' מריים פיירברג, בעוד שהרב לאו מצפה לתמיכה עממית. על פי הערכות, מדובר במירוץ צמוד בין שני האישים, שייתכן ויוכרע על חודם של קולות בודדים".

    הרב הראשי האשכנזי האחרון ששימש ברבנות העיר נתניה, היה הרב ישראל מאיר לאו. 26 שנה לאחר פרישתו של הרב לאו, אין עדיין רב ראשי אשכנזי לעיר. לעומת זאת, על כס הרב הראשי הספרדי בעיר משמש הרב הישיש דוד שלוש בן ה- 93, המכהן זה 60 שנה.

    עד לשנים האחרונות זה לא הפריע לאף אחד. בפברואר 2007 היה ניסיון ראשון לאייש שוב את תפקיד הרב האשכנזי לאחר שמועצת העיר נתניה אישרה תקן שיסלול את הדרך לבחירת רב ראשי אשכנזי, אך לבסוף המינוי לא יצא אל הפועל. בספטמבר 2011 אישרה מועצת העיר שוב תקן לרב אשכנזי. הפעם החליטה העירייה לממן ישירות את המשרה, עקב מצבה הכספי הקשה של המועצה הדתית בנתניה. זמן קצר אחר כך החל הליך הבחירה בעצלתיים, אך לאחר הבחירות לכנסת, החל סגן שר הדתות החדש, אלי בן דהאן, לקדם את בחירת רב העיר החדש.

    המועד שתוכנן לבחירות הרב הראשי לעיר, נקבע השנה לח' באייר – 9.5, אולם בית המשפט העליון הוציא צו מניעה לקיום הבחירות, בעקבות עתירה שהוגשה בטענה ל'מחטף פוליטי' של ראש העיר מרים פייברג יחד עם סגן שר הדתות אלי בן דהן בכדי למנות את הרב קלמן בר.

    בפסק הדין אז כתב השופט ניל הנדל כי "בנסיבות העניין, ולאחר עיון בעתירה, בבקשה למתן צו ביניים ובתגובות הצדדים, הנני מורה כדלקמן: ניתן בזאת צו ביניים האוסר על קיום הבחירות לתפקיד רב ראשי שני לנתניה, שנועדו להתקיים ביום 8.5.2014, וזאת עד למתן החלטה אחרת בתיק".

    לאחר דיונים נוספים בבית המשפט, נקבע המועד הסופי לקיום הבחירות להיום – 4.9.14.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בהצלחה לרב לאו אדם מקסים תלמיד חכם נואם בחסד אדם אהוב ומקובל על כל שכבות הציבור ומעל הכל תושב העיר למעלה משלושים שנה. בהצלחה!